Otavalo- Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Otavalo- Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Otavalo- Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Vrijdag 16 mei 2014

Om 09.00 worden we bij het hotel afgehaald dus om 07.45 op ons gemak ontbijten. Gisteren waren Mieke en Arie de sleutel kwijt van de kamer( een heel grote ouderwetse sleutel met een label eraan). We hebben ons gek gezocht en het personeel incluis. Ga ik na het ontbijt betalen en de waardevolle spullen uit de kluis halen zit hij in het etui van Mieke. Hij was dus goed bewaard. Hilariteit alom. Dan naar "La Mitad del Mundo" het midden van de wereld op de evenaar. In de buurt zijn wel 3 plekken als de enige echte aangewezen en wij houden het bij het grote monument. We staan met een been op het noordelijke en een been op het zuidelijk halfrond. De mannen gaan niet mee het monument op maar de de dames wel. Heel bijzondere plek. Gekke foto's gemaakt. Raoul vraagt waar we willen lunchen daar bij het monument of naar het hotel in Quito. We kiezen voor Quito. We plannen een rondje Mariscal langs de Ecole Idioma en het Hostel. Ik vind het leuk om ze dat te laten nu we hier toch zijn. We komen Puck en Jorge weer tegen. De door mij aangeprezen clubsandwich bij de Union vindt gretig aftrek. Het is even wachten maar dan heb je ook wat. De mannen strijken neer op de Plaza de Foch en verbazen zich over wat ze voorbij zien komen. Anna, Ien, Mieke en ik lopen een rondje naar een paar mooie zaken de Gourmet met leuke tasjes en replica's van Guayasamin en naar de Galerie Latin waar ze mooie houten dieren en bomen hebben.
Mieke en Ien zijn moe en strijken op de bank neer. Verwonderlijk want Mieke houdt het shoppen vaak langer vol dan ik en vindt dan ook nog vaak de koopjes. De dames beroepen zich even op hun leeftijd !! We voegen ons bij Dick en Arie en op het terras weer verwondering over de drukte en ruring in die wijk, een kakafonie van geluiden.De vreemdste figuren schuiven voorbij. Na wijntje, biertje, sapje in de taxi terug naar het hotel. Ik zeg tegen taxichauffeur Toledo/ Salazar / Caso Aliso en hij knikt ja. Arie, Ien en Anna stappen in en vervolgens duurt het zeker 5 minuten voor Dick, Mieke en ik er een hebben. Onderweg hoor ik mijn telefoon maar te laat. Mieke hoort ook wat en het is Arie. De chauffeur weet de straat niet meer en Arie ook niet. We zijn er dus eerder. De chauffeur wist ook wel weer dat ik dat tegen hem gezegd heb. Dit was de eerste ervaring met taxi in Quito voor de rest van het gezelschap, de prijs is een giller 1$67. Er is iets niet goed met Ipad van Anna en we gaan in de lobby van schattig klein hotel met een kopje thee uitzoeken wat er nu mis is. Mieke zegt dat ze hem maar eens helemaal uit moet zetten dan lukt het misschien. Gelukkig dat lukt. Niet helemaal zoals het moet maar ze kan weer aan de slag. Mieke moet haar koffer nog ompakken voor de jungle, we nemen per stel maar een koffer mee. Morgen vroeg op, we worden om half acht opgehaald. We besluiten minus Mieke naar de Italiaan hiernaast te gaan en een kleinigheid te eten. Heerlijk alleen met de wijn is er een klein probleem, eerst hebben ze de fles die op de wijnkaart staat niet dan zit er kurk in de fles ........waarop de chef niet echt handig reageert. Het komt helemaal goed en het eten, de wijn en de koffie zijn heerlijk. Weer bijtijds naar bed morgen om 06.30 aan het ontbijt, we worden om 07.30 opgehaald voor de vlucht naar Coca. We gaan drie dagen de jungle in. Het verslag daarvan komt dan ws ook over drie dagen want geen wifi schatten wij in. De kroegen van Ecuador maken zich klaar voor de wedstrijd van morgenmiddag tegen Nederland. We zien hem niet daar we dan onderweg zijn naar de jungle.

• 17 Mei 2014 - 20:53

Elly:

Gaan er ook weer 9 koffers mee terug? Dan kan je lekker shoppen!
    Gaan jullie echt de jungle in, met rugzak, kapmes en survival pakket? Griezelen......
    Hier al bang voor teken! Succes
    ps: na 20 min staat Nederland al met 0-1 achter
    liefs El