Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Otavalo

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Donderdag 15 mei 2014

De eerst ochtend gezamenlijk aan het voortreffelijke ontbijt. We moeten nog een beetje wennen en goed bedenken wat we mee moeten nemen voor alle soorten weer. We gaan eerst richting Pechuge en bezoeken daar een werkplaats voor handgeweven spullen. De dame laat verschillende technieken zien. Helaas konden we niets kleins vinden om te kopen dus maar een paar dollar gegeven. Vervolgens bij een muziek instrument maker die ook nog wat laat horen op verschillende instrumenten. We kopen wel fluitjes voor de kleinkinderen en neefje. Voordat we uit Pechuge weggaan wil ik nog even langs de vestiging van Villa Ticca die nu al geruime tijd gesloten is. Jammer want het is een mooi plekje. Daarna naar het Cuicocha Kratermeer te midden van het Cotacachi Ecological Reserve. Hier klimmen we een stuk omhoog en dat valt niet mee. Prachtig uitzicht. Er liggen in het midden twee eilandjes en als je daar tussendoor zou varen brengt dat voorspoed. Dan naar Cotacachi de stad waar heel veel leer verwerkt en verkocht wordt. Daar even gewinkeld en veel scholieren op weg naar huis gefotografeerd. Bij la Marqueza wat gegeten en toen op weg naar Otavalo. Daar over de kleurrijke markt gewandeld. Bij ieder kraampje probeert men je iets te verkopen maar we kopen nog niets het moet 3 weken de koffer in en we komen nog genoeg op markten. In ieder kraampje zit wel een indigeno te borduren aan een van de vele witte bloeses. Midden op het plein gokken een paar mannen met kaarten! Het is nog steeds redelijk mooi weer, hier en daar zie je wel wat dreigende donkere wolken maar daar ben ik aan gewend. Terug bij de Hacienda op het hele grote terrein de paarden bewonderd en foto's gemaakt. De Hacienda ligt behoorlijk afgelegen en we eten hier ook. De avond is koud. Op onze kamer vinden we de haard aan en twee kruiken in bed. Lekker slapen.