Quito-Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito-Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito-Otavalo

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Woensdag 14 mei 2014

Vandaag begint het volgende avontuur. Ik heb tot 13.00 uur de tijd om naar de Teleferiqo te gaan. Koffer staat gepakt( te vol) maar het oude koffertje gaat toch naar het Hostel en daar willen een paar het wel hebben. Met taxi naar startpunt van de kabelbaan. Ik ben er al om 08.20 en kan direct omhoog. Er is nog niemand boven en er is niets te zien vanwege de wolken. Ik heb geen boek bij me maar vermaak me met een spelletje klaverjas op de telefoon. Na drie kwartier trekt het wolkendek weg en is het uitzicht fantastisch. Ik loop een stukje naar boven van 4050 meter naar 4200 meter en ook als je dat rustig doet raak je snel buiten adem. Verder nergens last van maar wel weer veel water drinken. Er loopt een prachtig pad naar 5200 meter maar daar moet je echte tijd voor nemen. Een paar Ecuadorianen knopen een praatje aan en vinden het heel koud en zijn dan ook zeer dik aangekleed. Het is fris boven maar koud, dat niet. Om half elf ga ik weer naar beneden. Om 12.00 uur moet ik uit checken. Ik laat mijn spullen staan die halen we zo op en bij het Hostel. Ik breng het koffertje weg en hang wat info over Villa Ticca bij Marijke aan de deur. Puck vindt dat we eerder weg moeten vanwege de drukte op de weg naar het vliegveld. Ik ga snel even bij Union een kop koffie halen en een kleinigheid eten. Om 13.15 gaan we richting vliegveld. Daar aangekomen landen ze net om 14.45. Het duurt erg lang voordat ze met alle 9 koffers door de uitgang komen. Heerlijk dat ze er zijn. De gids heeft zich intussen ook gemeld en schrikt wel even van de het grote aantal koffers. Grapje!We splitsen hier en nemen afscheid van Lauren en Puck. Op naar Otavalo wat nog wel een stuk rijden is. We arriveren op een bijna 300 jaar oude Haciënda en drinken warme kaneelthee. De eigenaar geeft een korte inleiding over de geschiedenis van de de Haciënda, hij is zelf van de zevende generatie, daarna gaan Mieke, Anna en Ien naar bed. Dick en Arie willen nog een pilsje en ik wil nog wat eten. Na een klein hapje verdwijnen Dick en Arie en ik maak mijn verslag nog even af. Morgen om 08.00 uur aan het ontbijt en om 09.00 in het busje bij Marcelo en Raul.

  • 16 Mei 2014 - 02:42

    Elly:

    Hoop dat je de komende weken tijd hebt om je verslagen te blijven schrijven. Ben erg benieuwd!
    Geniet met z'n zessen!
    liefs Elly

  • 16 Mei 2014 - 12:43

    Pietra:

    Hoi An en Ien

    Goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Nog even bijkomen vd reis en dan lekker genieten,
    groetjes allemaal van Pietra

  • 16 Mei 2014 - 15:47

    Sjany Koopman:

    Hoi lieve meiden, fijn om te horen dat alles prima verlopen is, volgens ma vlogen jullie precies op tijd, het zal wel een lange zit geweest zijn maar dan heb je ook wat....., hier ook prachtig weer net even bij het water(strandje) geweest, nu lekker genieten van alles en groeten aan iedereen, Groetjes peter en Sjany.

  • 16 Mei 2014 - 15:59

    Sonja:

    Heerlijk, de 'familie' weer compleet. Op naar weer nieuwe avonturen....
    Geniet! Dikke kus voor iedereen, Sonja

    P.S. Ik zal wel blond zijn, heb namelijk nu net pas de foto's ontdekt! Waren je verhalen al zeer helder de beelden erbij maken het plaatje compleet!

  • 16 Mei 2014 - 16:50

    Peter:

    Hoi Loes,
    Eerste deel zit er al weer op. Klinkt goed mooie ervaringen. Op naar de Eilanden nu. Heel veel plezier daar en rust lekker uit.

    Hier alles Ok!

    Groetjes Peter namens alle andere ook ...

  • 16 Mei 2014 - 21:26

    Sanne:

    Jaaaa!!! Daar zijn ze!! Have fun! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11305

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: