Quito-Napo Wild Life Center - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito-Napo Wild Life Center - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito-Napo Wild Life Center

Blijf op de hoogte en volg Loes

17 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Zaterdag 17 mei 2014

Om 06.30 aan het ontbijt. We worden onwijs verwend door de kok van het hotel,ommeletje, gebakken of gekookt eitje, fruit enz. Marcello en Raoul brengen ons naar het vliegveld en daar nemen we afscheid van Marcello, helaas volgende week een andere chauffeur. De vlucht naar Coca is een uur vertraagd maar we hebben een bezigheid. Anna heeft namelijk per ongeluk haar Ipad en E-reader in de koffer gestopt wat de rest niet een heel goed idee vindt. We bespreken het met de grondstewardess en zeggen dat we medicijnen nodig hebben vanwege de vertraging. Het lukt nadat we ongeveer alle verdiepingen van het luchtvaartgebouw hebben bezocht. We worden hier en daar heel gewichtig geregistreerd in een schrift of boek en weer verder verwezen. Uiteindelijk mag Anna met iemand mee en heeft ze haar spullen uit de koffer gehaald plus voor de vorm de medicijnen van Ien. Daarna kunnen wel al snel boarden en na een vlucht van een half uur over het Andesgebergte landen we in het bloedhete Coca. Met de rest van de groep in de overdekte boot de rivier de Napo op, een zijtak van de Amazone. Heerlijk dat windje na de hitte. Helaas na een half uur een fikse bui en de plastic luiken worden neergehaald, we moeten zelfs even aan de kant van de rivier stoppen omdat ook de wind te hevig wordt inclusief onweer. De koffers achterin blijven ook niet helemaal droog. Na een minuut of tien weer verder maar het blijft regenen. De regencapes bij de hand houden. Dan na meer dan twee uur stappen we over in een grote 8 persoonskano, de tassen in plastic zakken plus de schoenen is het advies van onze gids Marco. Poncho's aan en gaan. Het is tenslotte regenwoud. Na weer anderhalf uur en wat vogels en apen gespot te hebben komen we bij het Napo Wildlife Center aan. Hartelijke ontvangt door Xavier die ons alles over de ecologische lodge uitlegt. Even koffer in de hut gezet en dan naar de bar. Vervolgens krijgen het diner en we delen een tafel met de twee mensen uit Australië die ook in onze kano zaten. De barman Pepito meldt dat de voetbalwedstrijd tegen Ecuador 1-1 is geworden, we doen high five en er sneuvelt een glas. Het buffet is heerlijk en voldaan gaan we naar de hut. Marco vertelt ons wat we morgen gaan doen en we moeten om 05.00 uur op. Hoewel we natuurlijk in het regenwoud verblijven hoop ik wel dat we morgen wat minder nattigheid ervaren, vocht hoort erbij maar een zonnetje en/of droog mag ook!