Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Maandag 12 mei 2014

Het ontbijt in het hotel begint officieel om 07.00 uur maar dan moet ik al naar de bus. Ik kan vanaf 06.30 ontbijten. Er zijn meerdere mensen zo vroeg. De bus laat weer lang op zich wachten er gaan er wel 8 verschillende voorbij en je moet goed opletten welke de goede is want ze lijken allemaal op elkaar. Esther komt snotterend opdagen en was het weekend weg dus had even gemist dat ik weg ben uit het Hostel. Ze had aan mijn deur geklopt en toen kwam er een behoorlijk gespierde Ecuadoriaan aan de deur. Ik heb de sleutel nog niet eens ingeleverd. Gewoon doorverhuren. This is Ecuador. Ik had met Maria afgesproken vanmorgen pannenkoeken te bakken voor het tussendoortje om 10 uur. Ik hoop dat ik genoeg heb aan twee pakken pannen koekenmix. De eerst mislukt net als thuis maar Esther vindt het heerlijk. We maken kennis met Tessa en Annelies die vorige week met de Villa Ticca rondreis mee waren. Tessa verheugt zich op de pannenkoeken. Maria gaat nog wat watermeloen ter aanvulling maken maar maar helaas is die helemaal rot van binnen. Ze doen hier eens per drie weken inkopen. Gelukkig is er meer dan genoeg.De kinderen vinden het ook nog heel lekker en net zoals ze elke dag voor het eten bedanken aan Doña Maria en Doña Ruth nadoen ze dat dit aan Luisa. Ik krijg van een paar amigos nog apart een knuffel. Ik geniet. Maria is wat stressig want het gas is op. Ze koken met gastanks en nu kun je in heel Quito bijna geen gas kopen op dit moment. Net als in het hostel is het voorraad beleid niet op de realiteit gericht. Ik hoop voor haar dat het vanmiddag lukt. Weer als een haas naar de bus, ik heb enorm spijt dat ik geen taxi genomen heb want ik moet 35 minuten wachten in de hete zon. Ik verveel me niet daar er twee auto's op elkaar gebotst zijn(klein beetje blik schade) en daar zijn 6 agenten mee bezig. Ze schrijven, fotograferen en lopen nog eens om de auto's heen. Ze controleren allemaal om de beurt de papieren. Als mijn bus eindelijk komt zijn ze nog geen steek verder.
Ik koop snel een sandwich bij Union en haal mijn boeken op( trouwens weer 2 kilo erbij). Ik heb nu les van Sylvana, jammer ik vind Martin een top leraar. Sylvana is heel aardig maar Martin enthousiasmeert meer.
Na de les even met Vanessa van de Ecole Idioma gesproken en zij vertelt met dat Telmo een deel van mijn hotelkosten voor zijn rekening wil nemen. Klinkt goed maar eerst zien dan geloven. In het hostel maken ze pasta salade en asperge soep. Ik mag mee eten maar het trekt me niet zo. Milou ( ze is helemaal om) wil graag naar de Sushitent en ik ga met haar mee. Gezellig. Daarna naar de pub om te vieren dat Arno zijn bachelor gehaald heeft. Ik ben er als eerste en de nieuwe vlam van Puck zit aan de bar dus ik verveel me niet. Als de rest er is drinken we nog wat en ik ga dan naar huis want de wekker gaat om 06.00 uur. Morgen laatste dag Villa Ticca. Ik verheug me erop dat de anderen komen maar het is ook heel snel gegaan!

  • 14 Mei 2014 - 08:25

    Ilse:

    Ze zijn op het vliegveld hoor, onderweg naar jou!
    Veel plezier met je laatste VT-dag en daarna genieten met elkaar.
    Dikke kus

  • 14 Mei 2014 - 17:17

    Elly:

    Wat een toptijd heb je gehad, wat een ervaring. Heb genoten van je verhalen en de foto's.
    nu nog een paar weken vakantie. Geniet met elkaar!
    liefs El

  • 14 Mei 2014 - 19:40

    Lia:

    Jammer dat het morgen alweer je laatste dag in Villa Ticca is, ik ga je dagelijkse verhalen zeker missen. Geniet na morgen van je welverdiende vakantie.
    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 11281

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: