Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Vrijdag 9 mei 2014

Ik ben heel vroeg wakker en ga lekker douchen. Zoals afgesproken met mijn vader ga ik face timen. Leuk Mieke is bij mijn ouders. Desgevraagd geeft ze aan haar koffer nog niet klaar te hebben. Ze wil weten of er wat geregeld is voor woensdag als zij met zijn vijven aankomen met vier extra koffers. Lauren, de coördinator van Villa Ticca gaat met mij mee en zij regelt het vervoer. Dana de nieuwe bewoner van mijn oude kamer is geïrriteerd dat ik in de keuken face time maar dat komt omdat ik geen wifi op mijn kamer heb. Ik leg haar later uit dat dit het enige moment van de dag is dat ik mijn ouders kan bereiken.
Om 7.05 geen Esther dus ik ga alleen naar de bus. Er zijn vandaag 46 kinderen en een paar grote scholieren. In de middag komen er meer maar deze 5 gaan pas in de middag naar school. Het is de laatste dag van Kim. Ik verbaas me over de manier van werken in de klas. Daar Jenny naar de dokter is blijven Marlene en ik met groep 2/3 in de eetzaal. Marlene vraagt of ik de puzzels wil uitdelen. Natuurlijk. Zij gaat nog een uurtje knippen. Ik vraag me af wanneer de kinderen hun Moederdag werkstuk mogen maken. Niet dus. Marlene maakt een lijstje. Ok, dan mogen ze daar wat in tekenen of plakken! Ook dat wordt het niet. Marlene plakt er een gedichtje en klaar is het Moederdag kado. Ziet er perfect uit maar is niet wat ik verwachtte. Ik heb het er even moeilijk mee want terugdenkend aan de zelfgemaakte werkjes van mijn kinderen hoort bij Moederdag. Wat is er nu leuker dan kinderen in groep 2/3 daaraan laten werken. Ik ga even te rade bij Lauren die als Australische qua cultuur toch iets dichter bij die van Nederland staat. Ze legt uit dat het soms heel moeilijk is om te begrijpen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. zitten.De drie juffen doen onwijs hun best maar toch!Lauren vertelt dat er ook verscheidene kinderen niet door hun ouders worden opgevoed maar door de grootouders omdat de ouders in de gevangenis zitten en niet zo kort ook! Kim heeft gelukkig in de groep van Nelly gewoon haar plan getrokken met werkjes maken. Beneden help ik Maria verder en gelukkig hebben we een kilo sterke uien te snijden. Voordat ik het weet is het half een en moet ik alweer naar Spaans. Esther is gewoon niet op komen dagen? Ik heb weer privéles want Monique is er niet. Het zijn los van de grammatica interessante gesprekken die ik met Martin voer met name over de culturele verschillen met verklaarbare en niet verklaarbare achtergronden hier in Ecuador in vergelijking met Nederland. Hij is daar wat zijn land betreft erg open over. Het is zoals het is in sommige gevallen. Hij laat me een filmpje zien over traditionele geneeskunst waar heel veel met cuy( marmot) gewerkt wordt zowel dood als levend. Voor mij niet geloofwaardig. Ik heb trouwens nog nergens cuy aan het spit gezien gelukkig. Martin weet intussen ook wel veel over Nederland. Beneden in de school krijgen de moeders van de gastgezinnen en hapje en een drankje.
Ik breng twee zakjes was weg naar de lavanderia, ik ben benieuwd. Bij elkaar is het 4 kilo wasgoed. Ik loop op mijn gemak een rondje een het is druk. Ik doe mijn eerste echte aankoop in Quito. Een felgekleurde tas die ik al een paar dagen had gezien in een mooie winkel.
We gaan eten bij de vegetarische Griek. Helaas kunnen we die niet vinden en wordt het een bord spaghetti met sla en een glas rode wijn voor 6$. De regen komt weer met bakken naar beneden. Milou moet haar id. even ophalen als we wat willen gaan drinken en dat doen we hoe decadent met de taxi. Ik haal toch maar even de parapluie. Ik loop door mijn kamer en pak de plu en voel een druppel op mijn hoofd. Ik doe het licht aan en ja hoor weer lekkage op mijn nieuwe kamer. Ik had net vanmiddag gepocht dat het nu prima was. Beneden melding gedaan maar de avondbewaking kan er niks mee. De pan met washand weer neergezet en er loopt ook iets langs een balk naar de muur. Handdoek neergelegd, bah. Ik app naar de anderen dat ik niet meega. Ik inspecteer minutieus alle balken maar het blijft bij die twee. De eigenaar van het restaurant waar ik gisteren gegeten heb heeft ook een hotel om de hoek. Op booking.com gekeken en het ziet mooi uit maar te duur. Ik mail de Belg wat het me kost als ik rechtstreeks boek. Ik hoop dat ik morgenochtend antwoord heb want ik ben klaar met het Hostel.

  • 11 Mei 2014 - 07:49

    Mieke:

    Hoi Loes, een saai leven is het niet in Quito. Ik hoop voor jou dat het lukt het hotel om de hoek maar daar heb ik wel vertrouwen in. Het gaat nu opschieten voor je het weet is het woensdag en zijn wij er.

  • 11 Mei 2014 - 09:06

    Anna :

    We kijken elke keer uit naar je verhaal.
    Maar wat een gedoe, het zou fijn zijn als je nog een paar dagen een goede plek zou hebben!
    Tot snel... Dikke kus, Ineke en Anna

  • 11 Mei 2014 - 09:52

    Joni:

    Ze zit al in een hotel gelukkig! Gisteravond laat nog met mama geface timed. :)

  • 11 Mei 2014 - 10:28

    Elly:

    Niks zo vervelend als een nat bed, fijn dat het hotel gelukt is!

  • 12 Mei 2014 - 17:28

    Lucia:

    Wij een prima hotel in Madrid en had mogen lekken want de mussen vallen dood van het dak heerlijk weer dus, hebben al het Prado en Thijssen gehad en heeeeel veeeeel gelopen kus uit Spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11294

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: