Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

01 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Eindelijk is het dan zover. Alle koffers ook die van Dick en de extra koffers voor Villa Ticca staan klaar met in totaal ongeveer 100 kilo kleding, speelgoed, knutselspullen, tandenborstels en verkleedkleren. Fantastisch hoe velen hun steentje hebben bijgedragen. Voorts nog een virtuele cheque van 800 euro.
De vlucht is prima verlopen, helaas wel een uur vertraging. In Quito direct door een chauffeur naar busje gebracht. Het heeft toen 2 uur(pfffff) geduurd voor we bij het Hostel waren en dat terwijl het maar 20 km is. Spitsuur dus. Wat een verkeer en iedereen rijdt kriskras door elkaar; men toetert wat en gooit zijn auto van links naar rechts. Mijn chauffeur probeerde de file te omzeilen maar na 4 pogingen gaf hij gelukkig op. Bij het Hostel aangekomen was er wat gedoe over mijn kamer maar dat is in orde gekomen. Wel heel sneu voor degene die mijn twee koffers een paar keer moest verplaatsen.
Ik heb een piepkleine zolderkamer met gebruik van keuken en badkamer. Ik denk niet dat ik hier zelf ga koken!
Zoals overal in de wereld direct contact tussen Nederlanders . Twee jonge mannen die hier al een poos zijn hebben me op sleeptouw genomen naar de mini buurtsuper om water in te slaan. Daarna ben ik met hen een pizza gaan eten en hebben zij een aantal prangende vragen beantwoord. Terug naar het Hostel en naar bed, het was inmiddels voor mij al half vijf in de morgen.
Daar ik midden in de drukke wijk Mariscal verblijf en woensdagavond hier uitgaansavond is was er behoorlijk wat herrie van de omliggende bars. Oordoppen in, melatonine slikken en een fles water naast mijn bed.
Nu wakker het is hier 6.30 en en vrije dag vanwege 1 mei Dag van de Arbeid. Gelukkig zijn straks een paar supermarkten wel open en ga ik op zoek naar brood, fruit en yoghurt. Wordt vervolgd!

  • 01 Mei 2014 - 14:22

    Trude:

    Hoi Loes,

    Wat een spullen zeg!
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Wat een drukte en wat een andere wereld, heerlijk om komende weken hier te verblijven!
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes,
    Trude

  • 01 Mei 2014 - 17:54

    Sonja:

    Hoi Loes,

    Goed te horen dat je goed in je hostel bent aangekomen! Rust eerst lekker uit en dan gaat het grote avontuur beginnen!

    Have fun!
    Sonja

  • 01 Mei 2014 - 20:13

    Lia:

    Hallo Loes,

    Wat een lange reis, blij dat je goed aangekomen bent. Ben benieuwd hoe het grote avontuur verder gaat.

    Werkse

  • 02 Mei 2014 - 11:16

    Hermans :

    Hallo Loes.kom net van zwemmen terug heerlijk.nou dat face tame fantastisch .en nu wachte op je volgende verhalen.sterkte.kus pa ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 11296

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: