Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

04 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Zondag 4 mei 2014

Al vroeg in de morgen hoor ik de vogels fluiten. Het is echter bewolkt. Weer een klein beetje regen gehad. Pannetje doet weer dienst. Lekker thee gemaakt en yoghurt want om 11 uur gaan we met een stel bij een Hollandse bakker Jürgen ontbijten (brunchen). Het brood is hier vrij zoet en degenen die hier al langer zijn willen een keer gewoon brood. Met 8 vrouwen en 1 man gaan we er met de bus naar toe. We zijn nu wel echt een groep toeristen. Het is een onwijs leuk zaakje en heerlijk ontbijt met vers geperst sinaasappelsap. De keuze van ontbijt is enorm. Smullen dus. Ik had vanmorgen al bedacht dat het vandaag dodenherdenking is en ik heb er alvast op mijn manier bij stil gestaan voor als het er om 13.00 uur niet van zou komen. Een paar jongelui echter hadden een reminder in hun telefoon staan en unaniem werd tijdens de brunch door de 6 Nederlanders stilte gehouden. Deze sentimentele dame had wel even een brok in haar keel.
We besloten dat Bevrijdingsdag bij ons wat eerder zou beginnen maar helaas alle kroegen dicht. Daarna ga ik met Marijke( de andere oudere jongere) en nieuwkomer Milou naar het Banco Central Museum. Prachtig wat een enorme collectie. Als je de route volgt loop je door de hele geschiedenis van Ecuador. Veel mooie stukken uit de Inca tijd. We wandelen terug naar het Hostel. Het miezert een klein beetje. Wat gekletst en gehangen. Er vertrekken een paar meiden vannacht. Een naar Peru en een naar de Galapagos. Vanavond alles klaar maken voor morgen, 6 uur op en om 7 wil ik naar de bus lopen. De groep wordt steeds groter en we gaan met 10 personen eten bij een Italiaan. Ik deel een pizza met Nadine heerlijk. Nog even lezen en dan lekker slapen. Cristiaan vraagt me hem te wekken om 06.15, ook hij vertrekt naar de Galapagos om voor 7 weken een project in de mangroves te doen.
Ik wil morgen om 7 uur de deur uit.

• 06 Mei 2014 - 07:09

Mieke:

Goed hoor dat jullie aan de andere kant van de wereld bij dodenherdenking 'stilstaan"....
    Lekker vroeg op en op eigen houtje naar VT.... succes

• 06 Mei 2014 - 09:04

Joni:

Leuke verhalen hoor mammie!! Je lijkt wel een echt backpacker! ;)

• 06 Mei 2014 - 17:21

Anna:

Leuk hoe je zo met iedereen wat gaat doen.
    Straks moet je het weer met ons doen!!
    Ben je al voor de 2de keer naar Villa Ticca gegaan? Ben benieuwd.
    Dikke kus Ineke en Anna

• 06 Mei 2014 - 18:07

Sanne:

Hoi Loes
    Wat een leuke avonturen zeg!
    Ben wel benieuwd naar weer wat foto's!
    X Sanne

• 06 Mei 2014 - 20:36

René:

En spreken die Hollanders nog een beetje Spaans. Je moet toch blijven oefenen....!
    Blijf genieten en maak vooral veel foto's van "raar eten".