Banos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Banos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Banos

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Zaterdag 24 mei 2014

Na weer een heerlijk ontbijt( wordt wel eentonig maar het is nu een keer zo) stappen we weer in het busje. Jorge en Raoul zijn heerlijke chauffeur en gids om mee te reizen. Ze volgen het programma maar laten ons ook keuzes maken waardoor we ook lekker onze rust kunnen pakken en een beetje van onze accomodaties kunnen genieten want die zijn echt stuk voor stuk voortreffelijk. We nemen afscheid van Hato Verde, ik had de boer beloofd dat ik naar het melken zou komen om 05.00 uur maar dat is me niet gelukt. We rijden naar het zuiden naar Banos( er hoort een ~ op n maar zo goed ben ik niet met de Ipad). Daar blijven we ook weer twee nachten. Onderweg doen we nog even een kleine markt aan, het ijsdorp slaan we even over op dit tijdstip van de dag(09.30 uur). We proberen Ien nog even over te halen maar ze is heel stellig, het is te vroeg. Heel vriendelijke mensen op deze kleine lokale markt en minder opdringerig dan in Otavalo (toen moesten we ook nog even wennen). Anna wil graag een tasje zoals ik in Quito gescoord heb maar we komen de juiste nog niet tegen of te duur en afdingen lukt niet altijd. We kopen wel weer wat kleinigheidjes. Ineke is samen met mij op zoek naar een mooi tafelkleed maar we hebben nog tijd om toe te slaan! Dan verder naar Banos. Raoul stelt voor ons naar het hotel te brengen, in te checken, en ons dan in de stad af te zetten. Prima plan. Het hotel is schitterend een oud Jezuïeten Klooster. We brengen de koffers naar de kamers en waardevolle spullen in de kluis en dan naar het centrum van Banos. We lunchen daar en ondertussen kijken we onze ogen weer uit. Bij de overdekte mercado kijken we ons ogen uit naar de mensen die daar op elkaar gepropt zitten te eten en dan zijn er de nodige tenten die geroosterde cuy verkopen. We gaan het niet eten maar ik maak wel een paar foto's. Banos is behoorlijk toeristisch en bij de jongeren in trek vanwege het grote aantal discotheken. Het hotel is gelukkig net buiten het centrum dus we zullen geen last van muziek hebben. Na nog wat gesnuffel in wat winkeltjes en een bezoek aan de supermarkt om de watervoorraad enz aan te vullen en ook nog maar even pinnen bij de banco Pinchicha keren we huiswaarts met de taxi. Arie, Mieke en Dick maken een prijs afspraak voor twee dollar zonder meter, Anna, Ineke en ik laten de meter lopen en zijn 98 centavos kwijt. De chauffeur baalt wel een beetje dat ik tot drie keer toe zeg dat hij de meter aan moet zetten. Terug in het hotel gaan de mannen voetbal kijken, Real Madrid tegen Atletico Madrid. Hier om 13.30 aanvang. Zij drinken in Nederland ook altijd wat als ze samen voetbal kijken en ze vinden dat ze deze gewoonte hier ook aan moeten houden. Wat zijn ze blij met de verlenging! We gaan in het hotel eten en dat is lekker maar we missen een beetje sfeer. Dat wordt goed gemaakt door de live muziek. Er is een zanger-muzikant voor het hotel ingehuurd. We kijken even en er zingt een vrouw die net uit de Spa komt met haar badjas nog aan, fantastisch. Even later moet haar vriend ook even aantreden en de gitaar ter hand nemen. Dit is niet de eerste keer dat ze zingen. Het is geen gezicht beiden in badjas maar oh zo leuk. Voldaan gaan we even later naar de kamer. Wat hebben we het leuk!

• 26 Mei 2014 - 10:32

Elly:

Hoeveel koffers nemen jullie mee terug!?

• 26 Mei 2014 - 19:40

Lia:

Leuk om iedere dag een reisverslag te lezen en mooie foto's te bekijken. Zo te zien best een goed toestel. Geniet nog ff.

• 26 Mei 2014 - 20:16

Tiny:

Hi Loes,
    Ik was er nog niet toe gekomen om je verslagen te lezen, dat heb ik vanmiddag gedaan, alle verslagen achter elkaar, ook alle foto's bekeken. Heel erg leuk om alles achter elkaar te lezen.
    Wat een fantastisch reis zeg. Je bent wel een kanjer hoor. Ik hoop dat Ineke weer helemaal o.k.is. Doe de meisjes de groeten!, de jongens ook natuurlijk. Ik wens jullie nog heel erg veel plezier de rest van jullie reis.