Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Woensdag 21 mei 2014

Stipt om 09.00 staat Raoul klaar bij de receptie van het hotel. We wandelen door het historisch centrum van Quito en beginnen bij de de Plaza de Independenzia. We worden door een stel scholieren aangesproken die moeten als huiswerk voor Engels een aantal mensen interviewen en dat opnemen. Volgens mij zijn ze gelijk klaar als ze ons allemaal gehad hebben. Ik vraag een van de jongens om met mij het interview in het Spaans te doen als huiswerk voor mij. Hij doet het. Leuk. Ze willen nog allerlei foto's maar dan wil Raoul verder naar het regeringsgebouw en het stadhuis. De wisseling van de wacht kunnen we zien. De president is niet aanwezig maar het is wel bijzonder dat men zo dichtbij mag komen. We bezoeken enkele kerken waar we niet mogen fotograferen. Dick heeft dat toch stiekem gedaan. Barokke stijl met het heel veel goud, indrukwekkend maar wel heel erg bling bling. Ondertussen komt het gesprek op de raadpleging van sjamanen door veel Ecuadorianen. Raoul vertelt over zijn eigen ervaring met een rug probleem. Hij heeft een sjamaan geraadpleegd die cuy( marmot) gebruikte. Ik sta daar niet positief tegenover. Tijdens de Spaanse les heb ik daar een filmpje over gezien zowel met levende als dode cuy. Ik vond dat heel confronterend. Anna zou wel graag een sessie willen maar alleen met kruiden. Dat kan ook en Raoul kan dat regelen. Mieke heeft enorm last van dikke ogen en wil ook wel. Ik bedenk dat het geen kwaad kan en besluit ook mee te doen. Ien wil niet. We lopen naar het straatje waar de dame actief is en laten de rituele reiniging op ons afkomen. Eerst wordt je met brandnetels ingesmeerd en daarna met allerlei andere groene bladeren en tenslotte met rozenblaadjes. We krijgen allerlei adviezen en zonder in detail te treden kan ik zeggen dat ze goed raak diagnostiseerde. Mieke krijgt nog kamille mee om kompressen voor haar ogen te maken en ik een of ander kruid om thee van de maken om beter te slapen. De huid blijft een paar uur prikken maar het voelt goed!
Jorge staat op een plein verder te wachten en we gaan naar de maagd van Quito. Binnen tien minuten is er een opstopping van jewelste, een demonstratie van indigenos tegen de regering. Een aantal straten is afgesloten, politie pelotons snellen er naar toe en een peloton mobiele eenheid(lijken qua outfit heel erg op robocop) staat ook direct klaar. We kunnen omrijden naar de maagd maar dat gaat veel tijd kosten. Raoul stelt voor dat morgenvroeg te doen en dat vinden we prima. We laten ons afzetten in de Mariscal op de Avenida Colon voor een lekker broodje bij de Union en om de was op te halen. De middag hebben we vrij en we hebben een paar opties: de Teleferiqo of een museum. We kijken naar de lucht en de Teleferiqo ligt in de wolken. Dus een museum. Het wordt Guayasamin naar aanleiding van de enthousiaste verhalen van mij. We gaan er met twee taxi's naar toe en dit keer begint de rondleiding bij het woonhuis (dit was twee weken gelden gesloten). Superleuk. Het atelier mag ook bekeken maar niet gefotografeerd. Iedereen is erg enthousiast en we kopen een paar reproducties. We kunnen ook gesigneerde " echte" lithografieën kopen. Mieke heeft haar oog op een laten vallen. Arie vindt het goed maar ze doet het niet. Dan nog de Capilla del Hombre en daar mag je ook niet fotograferen en dat heb ik onbekommerd gedaan bij mijn vorige bezoek dus we hebben wel alles vastgelegd. Dan weer met een taxi terug, vandaag wel een paar boefjes getroffen die de hoofdprijs voor een ritje willen. Mieke, Arie en Dick gaan met de eerste taxi gelijk terug naar het hotel. De meisjes en ik wachten op een volgende die dus niet komt, we kunnen mee met een toeristisch busje maar moeten eerst mee naar el norte! Dat stuk is weer nieuw dan naar de Mariscal naar mijn wasserette om de was op te halen. Ien mag met het hondje knuffelen. Dan naar hotel. Lekker even kletsen en dan naar Vista Hermosa voor het diner op de vijfde verdieping met uitzicht op de stad. Omdat het mooi weer is kunnen we heerlijk van de lichten van de stad genieten. Het eten is goed. Morgen om 08.00 in het busje naar Cotopaxi.

  • 23 Mei 2014 - 19:35

    Elly Hermans :

    Wat een leuke verslagen maak jij.Ik ga nu weer proberen te face tame kus ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 11264

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: