Napo-Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Napo-Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Napo-Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Dinsdag 20 mei 2014

Inderdaad om 04.45 gewekt door Eduardo. Ik ben al een paar minuten eerder opgestaan want moet de koffer nog ordenen, we hebben er namelijk per stel maar een bij ons en de andere drie bij Raoul achtergelaten. Prima want is wel erg vochtig in het regenwoud. Ontbijt weer helemaal prima en dan op naar Coca. Stralende lucht en gelukkig helemaal droog naar Coca. De transfers lopen gesmeerd. We nemen afscheid van Eduardo en Marco en overhandigen hen de enveloppen met tip(een belangrijke bron van inkomsten hier)en met dank aan Bea, plus sleutelhanger met klompje eraan! De wooden shoes zijn in het regenwoud niet echt bekend aan de reacties te zien maar later beseffen ze vast dat dat iets bijzonders is. We wachten in de vertrekhal, nou ja hok met rijtjes stoelen en ongeveer om de meter een TV met soap. Anna en Dick synchroniseren een soort B&B na, ik zal jullie de details bespraken! Vlucht prima stoelen met veel ruimte en op Mariscal Sucre binnen vijf minuten de koffers en Raoul staat al te wachten met nieuwe chauffeur Jorge. Hin brengt ons naar Patio Andaluz en wij vermaken ons in de middag met lunchen in Plaza Grande. Ien krijgt daar een speciaal ijsje op aanraden van onze Australische bootgenoten. De lichten gaan uit en er gaat een bel en er komt een monnik zoals te zien is bij de Semana Santa ( of als je wilt de KKK) serveert het ijs met een hoop stikstof ( dus wolken). Ien mag niet meer zeuren om ijs. Vervolgens komen er een paar Nederlanders naar ons tafeltje om een praatje te maken. Zij doen mee met www.oranjetrophee.nl en zijn al een tijd onderweg. Vervolgens gaan we nog even het plein over en dan naar hotel, krijgen in de bar een zoete welkomscocktail ( de jongens hebben liever een biertje). De meisjes zijn moe en Arie, Dick en ik happen nog een paar heerlijke tapas weg voor we gaan slapen. Morgen om 09.00 uur tour met Raoul door historisch centrum.

• 22 Mei 2014 - 09:03

Elly:

Net even alle foto's bekeken. Niks mis met je toestel, zijn prachtig.
    past er zo'n kleurrijk kleed in je koffer? Vast leuk onder je salontafel!
    geniet van het vervolg van jullie reis, ben in afwachting van je verslagen.
    liefs Elly

• 22 Mei 2014 - 11:03

Sjany Koopman:

Wauw .......prachtige foto's, prachtige kleuren..... fijn om te horen dat jullie zo genieten, wel vroeg opstaan maar dan heb je ook wat, geniet nog maar van alles....lieve groet uit Sint Maartensdijk.

• 22 Mei 2014 - 13:43

Anna:

Wat is het toch leuk om de dag die jezelf hebt meegemaakt, terug te lezen.
    Wij genieten ervan! Zie je zo, Ineke en Anna