Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Zondag 11 mei 2014

Heerlijk geslapen hoewel de bedden op zich in het Hostel heel goed waren doet de rust de rest. Geen gekraak van de houten vloeren enz........Heerlijk ontbijt maar daar was ik zelf ook goed in. Daarna ouders even face timen vanwege Moederdag. Dia del madre wordt hier ook gevierd. Zij zijn klaar voor hun vakantie naar Tenerife. Mieke, Arie en de meisjes ook maar even contacten. Mieke lukt maar de meisjes niet. Ze hebben er allemaal zin in. Ik ga op pad en nu ik wat meer het gevoel heb te weten waar ik me bevind zoek ik ons eerste hotel in Quito op. Het lijkt niet zo ver en het is mooi weer dus wandelen maar. Wel een stuk omhoog! Het hotel ligt in een rustige buurt en ik kan alleen de voordeur zien. Het lijkt mooi weer te blijven en ik ga richting Parque Arqueologico Rumipamba. Eerst loop ik nog een stukje en probeer een taxi aan te houden, ze zijn allemaal occupado.
Als het wel lukt weet hij eigenlijk niet waar het is. Twee keer verrijdt hij zich op de Avenida Amerika dus ik ben blij dat we een prijs hebben afgesproken. Aangekomen bij het park wijst de bewaking me de weg naar beneden. Het is erg stil. Ik wordt hartelijk ontvangen door de gids( hij is ook blij dat er iemand komt). Ook dit park is net als de meeste Musea gratis. Terwijl de gids begint aan de rondleiding schuiven nog 5 mensen aan. Het is intussen aardig bewolkt geworden en de donkere wolken beloven heeeeel weinig goeds. Boven een ander gedeelte van de stad schijnt de zon uitbundig. De gids vertelt dat het weer van de afgelopen week het weer is dat ze normaal in april hebben en april is praktisch droog geweest wat weer normaal is voor mei! Het is een groot park, heel groen met wat opgravingen en veel planten met geneeskrachtige werking. Er staan hier en daar ook plaatjes van dieren maar die heb ik niet gezien behalve een prachtige rups. Het formaat spinnen dat in het park voorkomt is niet het formaat huisspin waar ik niet bang voor ben maar ik geloof niet dat ik er hier een tegen wil komen. We moeten op een gegeven moment gebukt door een 'mini jungle' lopen en ja hoor het gaat regenen. Gelukkig heb ik de plu mee. De gids vertelt onverstoorbaar verder en laat replica's van de gevonden huisvesting zien; ronde en ovale hutten met rieten daken( zie foto's). De menselijke resten die gevonden zijn lagen allemaal met hoofd richting de hemel en in foetus houding opdat ze weer geboren konden worden en aan een nieuw leven beginnen.
Ik ben heel blij dat ik hier naar toe gegaan ben en bedank de gids. Het gaat wat harder regen en tegen de tijd dat ik de klim naar de uitgang heb gemaakt ben ik buiten adem( want van 2800 meter naar 3000) en kleddernat . Vervolgens geen taxi te krijgen en tegen de tijd dat het me wel lukt( na 10 minuten) loop ik te soppen in mijn schoenen. Ik laat me bij Cafetaria Union afzetten en wil eerst koffie ondanks mijn natte broek en schoenen. Daar tref ik de wat brakke Milou, Puck en Arno aan. Gezellig. Als ik mijn broodje en koffie heb tovert Puck een rode roos voor Moederdag te voorschijn. Ze hadden hem gekregen en Milou geeft de andere aan Marijke. Leuk. Dan ga ik droge kleren aantrekken en mijn schoenen op het dakterras drogen; als de zon er eenmaal is dan is hij er ook heel erg. Lekker even op dakterras lezen. Ingesmeerd en wel maar 10 minuten in de zon. Mijn schoenen zijn na een uur praktisch droog??? Ik heb met Marijke in het historisch centrum afgesproken om daar te gaan eten. Ik vertrek om 17.00 uur en loop daar nog een beetje rond. Heel gezellig gegeten" gamba's al ajillo". Dan met de trolley terug. Marijke gaat morgen proberen te regelen om haar laatste week vrijwilligerswerk bij Villa Ticca te doen.

  • 13 Mei 2014 - 19:34

    Lucia :

    Hè hier stonden de gamba's al ajillo ook op het menu de jongens hebben er van gesmuld en het omhoog lopen komt me ook zeer bekend voor wist niet dat Madrid zo heuvelachtig was maar doen ook bijna alles lopend ben verbaasd hoe goed het me afgaat heeft dat lopen in Nederland toch nog wat opgeleverd , geniet van je verhaaltjes wij nog 1 dagje Madrid en vliegen morgenavond terug dan zijn jouw medereizigers er dus heel vel plezier met het ophalen kus uit madrid

  • 13 Mei 2014 - 21:53

    Ans Van Den Baard:

    Het wordt nu aftellen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11267

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: