Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Zaterdag 10 mei 2014

"Oh what a night". Ik hoorde overal nieuwe druppels vallen en ging steeds even kijken of dat klopte. Gelukkig niet. Ik check mijn mail en de Belg heeft geantwoord en stelt goede deal voor. Na het ontbijt maar even gaan kijken. Ik lees nog wat met een kop thee op bed want het is tenslotte weekend. Tot overmaat van ramp is de douche weer net zo koud als de eerste dag. Casa Joaquin is vlakbij en heel leuk. De kamer is klein maar prima en de douche een plaatje. Deal. Ik haal mijn spullen op. Ik ga nog wel even bij Telmo langs en hij vraagt bezorgd hoe het me is. Ik vertel hem dat ik vertrek en dat ik ervan baal dat het zo gelopen is. Hij ook. Zonde dat zo'n prachtig pand zo slecht onderhouden wordt. Op de andere verdiepingen is er namelijk ook wateroverlast. Telmo biedt mij een appartement in de de achtertuin aan en als ik dat afwimpel biedt hij aan dat bij zijn moeder verderop in de wijk een kamer op de 14de kan krijgen. Mijn besluit staat vast. Wel weer heel aardig brengt hij me het kleine stukje met de auto met al mijn spullen. Hij knijpt hem wel want hij zegt dat hij vast van de manager van de school op zijn duvel zal krijgen. Es la vida. De restjes eten breng ik bij de buren die er blij mee zijn. Milou erft mijn "weggooihanddoeken".
Nadat ik me geïnstalleerd heb en vanaf het dakterras mijn nieuwe uitzicht gefotografeerd heb ga ik op pad. Gelukkig krijg ik Dick nog even te pakken op FaceTime. Hij moet nog veel doen voor hij vertrekt a.s. woensdag. Hij moet nog een paar kleine dingen voor me meenemen. Hij weet niet waar het ligt maar met FaceTime wijs ik precies aan waar hij een en ander kan vinden. Dan eerst naar het Casa de Cultura Ecuadoriana en het Museo Nacional. Prachtige moderne kunst. In het parkje een kwartiertje in de zon gezeten heerlijk. Marijke is intussen aangeschoven want zij moest eerst naar festiviteit van haar project. Er is ook een tentoonstelling over muziekinstrumenten en op een aantal daarvan mag je ook spelen. Een paar jongelui spelen op een piano, een Wurlitzer uit begin vorige eeuw. Ondenkbaar bij ons.In het theater van het museum is vanavond een tango voorstelling. Lijkt me leuk. Ik zie nergens een loket maar wel de prijs 90€ hetgeen naar verhouding weer duur is. Het blijkt een reizende dinnershow uit Argentinie te zijn en dat is nou wer net niet mijn ding. Marijke neemt me mee naar een lekkere broodjes tent Union met dito taarten. Ziet er schitterend uit. Daarna lekker op mijn hotelkamer op mijn gemak foto's bijwerken en facetimen met Joni die net in haar bed ligt. Het is bij haar 23.30 uur. Leuk om haar te spreken. Het kwartiertje in de zon moet ik bekopen met een verbrand gezicht en decolleté. Welkom op de evenaar in Ecuador.
Wat een luxe douche. Ik ga even buurten in het Hostel en de afspraak van een paar dagen geleden met Arno lijkt nu plaats te gaan vinden; eerst een salade bij de Tarzan en dan een gin-tonic bij de Finn Mc Cools'. Marijke en Milou gaan ook mee. Puck heeft een date. Als ik samen met Marijke naar huis ga gaan Arno en Milou nog naar de disco. Ik verheug op een rustige nacht.

  • 11 Mei 2014 - 22:37

    Elly:

    Nog een paar dagen genieten van een heerlijk droog bed! Wat een genot moet dat zijn!
    Waar koop je die 'weggooi handdoeken' haha.
    liefs El

  • 12 Mei 2014 - 04:59

    Bea:

    Hi Loes, wat een boel gebeurtenissen en ervaringen in zo'n korte periode!!! En wat heerlijk dat je nu een droge kamer hebt. Goed hoor, knoop doorgehakt. Knuffel en succes.

  • 12 Mei 2014 - 15:26

    Joni:

    Haha El, je bent me voor! Ik wilde ook vragen: "waar koop je weggooihanddoeken?" :)

  • 12 Mei 2014 - 16:25

    Sanne:

    Ik had een paar dagen niet gekeken en oh wat heb je weer een avonturen beleefd! Super!
    Heerlijk nog een paar daagjes droog genieten en dan komt de rest al weer! Time flies when you're having fun.....!
    X Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 11271

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: