Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Slapen niet zo goed gegaan maar prima bed en privacy. Straks naar de douche! Die is dus koud. Het is nog vroeg dus ik kijk of er beneden al iemand in het kantoor is. Niet dus. Terug naar bed en lekker wat lezen. Fijn dat ik wifi heb. Na een kwartier hoor ik gerommel op de etage en dat blijkt schoonmaakster met dochtertje te zijn. Ze zegt dat het gas op is en daardoor geen warm water. Ze gaat er direct achteraan en na weer een kwartier is er warm water. Prima. . Ik deel op dit moment de etage met Lea (Duitse) en zij vertelt dat bewoners van andere kamers op tour zijn. Leuke meid is al een half jaar onderweg en blijft tot eind mei. Ze complimenteert met met mijn Duits . Leuk maar ik kom voor het Spaans.
Dan naar de SUPERMAXI die gelukkig vandaag open is. Ik trakteer mezelf op een mok, kom en wijnglas voor bij elkaar 4$. Zie foto wat de buit is. Lekker broodje en geroosterd brood plus een bak yoghurt met een soort blanke passievrucht. Eigenlijk een brunch dus. Desgevraagd zegt de zus van Telmo dat de musea helaas ook gesloten zijn vandaag maar zij adviseert me naar het historisch centrum te gaan met de trolley bus. Die gaat niet naar het centrum vanwege de marchas (demonstraties/optochten vanwege 1 mei. Ik besluit stoer op mijn gemak door te kuieren en scoor onderweg weer een flesje water; ik had al aardig wat op maar je moet minstens 3 liter water op deze hoogte drinken.Er komen heel wat mensen alweer terug van het plein gekleed in gele,groene,of rode shirt met dito vlaggen. Geel heeft de overhand; zal wel de grootste vakbond zijn!en dat blijkt ook als ik op de Plaze Grande aankom, nog wel veel volk en politie op de been maar niet spectaculair. Ik had mijn fototoestel nog maar even thuis gelaten dus maar foto's met IPhone gemaakt.

Je ziet op de achtergrond de Virgen (heilige maagd) van Quito op ongeveer 4000 meter hoogte wandelend te bereiken of met de Teleferiqo. Dit wandelend te doen wordt trouwens afgeraden vanwege het grote aantal roofovervallen in de smalle straatjes. Terug wandelend de trolley weer genomen en bij de Avenida Cristobal Colon uitgestapt en naar de Plaze de Foch gewandeld en daar op terras een Americano (grote kop sterke koffie)genuttigd. Voor ik naar de stad ging met mijn ouders gesproken via FaceTime en nu net met Dick. Straks weer naar Plaza de Foch om de hoek om een hapje te eten. Gek hoor dat iedereen Nederland dan op een oor ligt. Morgenochtend eerst naar de overkant naar de school en dan hopelijk naar Villa Ticca.
Heerlijk een wijntje( mijn eerste hier) op terras gedronken en mechida pollo met geroosterde groente en aardappels gegeten. Ik heb genoten van alles wat er te zien en te horen is. Ik hoop dat vandaag de muziek wat zachter gaat om een uur of 10. Ik heb wat foto's bijgevoegd maar zijn van IPhone.

  • 02 Mei 2014 - 17:13

    Mieke:

    Jij bent al aardig aan het ondernemen Maria-Louisa....... Goed hoor wanneer begint de Spaanse cursus?.....

  • 02 Mei 2014 - 18:58

    Anna En Ineke:

    Hai Loes, inderdaad je maakt weer veel mee.
    Hoe was Villa Ticca, we leven met je mee, lieve groet I en A

  • 03 Mei 2014 - 00:30

    Loek:

    Gaaf loes om dit zo te lezen. Ben wel een beetje jaloers op je want diep in mijn hart zou ik ook wel zoiets willen. Niet direct spaans leren maar wel iets lokaal bijdragen gecombineerd met bezoek aan zon land. Ik hoor je al zeggen waarom doe je dat dan niet. Daar weet ik het antwoord wel op.
    Geniet er van.
    Groet loek

  • 03 Mei 2014 - 13:21

    Lucia:

    Zo ik ben ook aangesloten op waar ben je en ga je natuurlijk volgen , heel veel plezier en geniet groetjes lucia

  • 03 Mei 2014 - 13:27

    Ilse:

    Klinkt als een heerlijk avontuur! Ben wel benieuwd naar de foto's want die kan ik niet zien....

  • 04 Mei 2014 - 12:05

    Peter:

    Hoi Loes, mooi verslag klinkt alsof je lekker aan het grasduinen bent. Heel veel plezier en succes met je Spaans Duits of welke taal dan ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Vrijwilligerswerk in Villa Ticca, Quito

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Guayaquil - Berkel en Rodenrijs

03 Juni 2014

Guayaquil -Galapagos

27 Mei 2014

Cuenca

26 Mei 2014

Cuenca

25 Mei 2014

Cuenca
Loes

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11268

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 04 Juni 2014

Ecuador

Landen bezocht: